Tara Yoga

Yoga verrijkt je leven, zo ook de mijne.

Door de juiste ademhaling en het bewustzijn heb ik een innerlijke rust gevonden wat een verrijking van mijn leven is.

Ik ben zowel lichamelijk als geestelijk sterker geworden. Yoga heeft me ook van binnen zachter gemaakt.

.

Als gecertificeerde Ashtanga Docent deel ik mijn passie met anderen. Wekelijks geef ik les waarbij ik anderen ondersteun

om innerlijke rust te vinden, en het ontwikkelen van kracht en flexibiliteit. Dit bevordert de lichamelijke en geestelijke kracht.

.

Door de jaren heen heb ik het genoegen gehad om met door het K. Pattabhi Jois Ashtanga Yoga Institute geautoriseerde top teachers

vanuit de hele wereld te trainen. O.a: Luke Jordan, Sonja Radvila, Nick Evans, Katia Garcia Gomez en Lucia Andrade.

Dit zijn allemaal teachers die het lesgeven direct van de bron geleerd hebben

en hun leven wijden aan Ashtanga Yoga. Zij hebben hun autorisatie verdiend door toewijding, concentratie,

doorzettingsvermogen en liefde voor de practice.

TARANEH ENTEZAMI

Over yoga

Ashtanga Yoga brengt je tot rust

Ashtanga Yoga is een dynamische vorm van yoga die veel voordelen biedt voor de mentale en fysieke gezondheid. Kenmerken van Ashtanga Yoga is het uitvoeren van een serie houdingen. Deze vaste volgorde van houdingen is zodanig samengesteld dat iedere houding een voorbereiding is op de volgende. De houdingen zijn vloeiend aan elkaar verbonden door een combinatie van adem en beweging. Omdat er geen pauzes zijn tussen de houdingen, ontstaat er een soort “flow”.

Het effect van Ashtanga Yoga

Door het beoefenen van Ashtanga Yoga wordt kracht en flexibiliteit opgebouwd. De lessen kenmerken zich door een actieve fysieke beweging, reinigende houding, adembeheersing en het kalmeren van de geest door de meditatie en ontspanning.

Yin Yoga

Yin yoga stimuleert het bindweefsel en de gewrichten.Deze vorm van yoga creëert  meer ruimte en flexibiliteit in je lichaam. Naast het fysieke speelt ook het mentale aspect een rol. Doordat je lange tijd in een houding verblijft, kunnen dit gedachtes, gevoelens en emoties oproepen. Door in een houding je aandacht naar je plek in het lichaam te brengen die op dat moment aandacht vraagt zet je het zelf herstellend vermogen van het lichaam aan. Zonder oordeel naar jezelf kijken. Het mooiste wat er is. Zo leer je jezelf kennen: In stilte je eigen lichaam gaan leren kennen. Yin yoga is daarom ook een meditatieve vorm van yoga. Yin yoga is een tegenhanger van Ashtanga yoga

Yoga is voor iedereen

Iedereen kan op zijn/haar niveau yoga beoefenen. Voor iedere houding zijn er verschillende opties welke tijdens de les worden aangegeven.

Voordelen van yoga

Stress vermindering

Yoga beperkt de fysieke invloed van stress op het lichaam.

Pijnverlichting

Yoga kan een bijdragen leveren tot pijnvermindering bij bepaalde ziektes

Verbeterde ademhaling

Door trager en dieper te ademen, leidt dit tot een betere longfunctie. Hierdoor neemt het lichaam meer zuurstof op.

Lenigheid

Yoga-oefeningen verbeterd de lenigheid en beweeglijkheid van het lichaam.

Versterkte kracht

Naast lenigheid wordt het lichaam ook sterker

Gewichtsverlies

Yoga zorgt ervoor dat het lichaamsgewicht op peil blijft.

Verbeterde bloedcirculatie

Yoga verbetert de werking van de bloedsomloop

Innerlijke rust

Met yoga ontsnap je aan de dagelijkse hectiek en kom je volledig tot rust.

Bedrijfsyoga & Workshops

Bedrijfsyoga

Yoga levert een bijdragen aan de gezondheid van medewerkers en de kwaliteit van het werk.

Het zorgt voor:

  • Verhoging van de vitaliteit en concentratievermogen van medewerkers
  • Verlaging van de kans op fysieke en psychische klachten als stress, RSI en burn out
  • Vergroten van medewerkerstevredenheid en onderlinge samenwerking

Voor iedereen toegankelijk

Yoga is voor iedereen toegankelijk doordat de oefenvormen worden aangepast aan het individueel niveau. De training kan plaatsvinden in een sportruimte, vergaderruimte of zelfs op de huidige werkplek.

Yoga Workshop

Dit is een eenvoudige manier om eens kennis te maken met yoga. Het kan plaatsvinden op kantoor, maar ook als bedrijfsuitje bij Tara Yoga. In een korte tijdsbestek word je bewust van je fysieke, mentale en emotionele gesteldheid.

Tarieven

PROEFLES

ABONNEMENT

  • 1 proefles
    Gratis

  • Losse les
    € 12,50
  • Yoga voor beginners
    € 25
    (1 maand geldig, eenmalige actie)
  • Maandabonnement
    € 40

Locatie en openingstijden

OPENINGSTIJDEN

DONDERDAG 19.30-20.30 uur

Aanmeldformulier

Aanmeldformulier

4 + 1 = ?

Praktische informatie

Wat moet ik aan?

Draag comfortabele kleren van natuurlijke stoffen. Beoefen yoga op blote voeten, zonder sieraden en horloges. Ik zorg voor yogamatten en blokken. maar je mag natuurlijk ook je eigen mat meenemen. Het is ook altijd lekker om een handdoek en een deken of shawl mee te nemen voor ontspanning en meditatie.

Yoga en eten

Het advies is om  2 uur voor je yoga-les niet te eten. Als je erg veel trek hebt, kun je iets lichts eten, zoals fruit. Het is ook goed om een half uur van tevoren niet te drinken. Na de les kun je beter een half uur tot drie kwartier wachten met eten en drinken om je lichaam en geest volledig tot rust te laten komen. We adviseren om na elke yoga-les voldoende te drinken, om alle losgekomen stoffen goed af te kunnen voeren.

Stilte

Stilte bevordert innerlijke rust. Respecteer vanaf het moment dat je binnenkomt zoveel mogelijk rust en stilte in de zaal.

Menstruatie

Doe het wat rustiger aan tijdens je menstruatie en vermijd intensieve lessen met omgekeerde houdingen en achterover buigingen. Laat het je leraar even weten, dan krijg je andere houdingen.

Hygiëne

Het advies is om voorafgaand aan een yoga-les te douchen. Het alternatief is, is om enkel je handen, voeten en gezicht te wassen. Het is niet aan te raden om van tevoren te roken.